torsdag 9 maj 2013

Studentlägenhet

Ja, vad innebär det att bo en studentlägenhet?

Jag kan såklart bara tala för mig själv, utifrån lägenheten som jag bor i, och frågeställningen blir således:

Hur är det att som student bo i studentlägenhet på vänortsvägen vid Luleå tekniska universitet i Luleå?

Jag bor i en hyreslägenhet, en etta på 28 kvadratmeter. Månadshyran ligger på 3500 och ska betalas 12 månader om året. Det tar mig ca 15 minuter att gå till universitetet och typ 5 minuter att cykla. Jag bor 5 minuter från en busshållplats med 20 minuters bussåkande för att komma in till centrala Luleå.

Jag tänkte ladda upp lite bilder från lägenheten också, framför allt är det ju intressant att veta hur badrum och toalett ser ut. Det var i alla fall det jag prioriterade när jag skaffade lägenheten, att ha tillgång till egen toalett och kök.

Här kommer således en bild över hur det ser ut i badrummet i min lägenhet. Lite dålig lutning på golvet i duschen, men annars inget att klaga på.
Bild 1: Badrum.
Slänger in en bild över hur det ser ut i det lilla köket också. Det finns alltså spis med fyra plattor och ugn samt kyl och frys. I vanlig ordning är det överdelen som är kyl och underdelen som är frys. I frysen finns det fyra olika lådor, tillräckligt rymliga för att man får plats med många matlådor samt kött mm. om man är och storhandlar.

Bild 2. Köket.
I övrigt så är det inga kostnader utöver hyran, bortsett från hemförsäkringen som tillkommer. Det ingår TV, internet, el och vatten.

Min lägenhet är möblerad, så jag har ju inte behövt köpa till några möbler. Möblemanget som då ingår är:


  • Säng med madrass och madrasskydd
  • Sängbord
  • Sänglådor 2 st
  • Sänglampa
  • Skrivbord
  • Skrivbordsstol
  • Hurts
  • Bokhylla
  • Skrivbordslampa
  • Köksbord
  • Stolar 4 st
  • Kökslampa
  • Fåtölj
  • Avlastningsbord
  • Hallampa
  • Gardiner
Det enda som jag egentligen har köpt till i möbelväg är en soffa. Det blev lite lätt trångt i lägenheten med jag tycker att det är gött att ha en soffa i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Letar du efter ett skuldsaneringslån, lån utan säkerhet, företagslån, bolån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital, etc! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. Mejla till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera
  2. HEJ, Vet du att det finns ett sätt att tjäna pengar utan stresskontakt (THOMAS FREDDIE) för ett tomt [ATM-KORT] idag och vara bland de lyckliga som drar nytta av dessa kort. Detta PROGRAMMERADE tomma ATM-kort kan hacka sig in i vilken ATM-maskin som helst i världen. Jag fick mitt masterkort från en bra hackare på internet, med detta ATM-kort kan jag samla in $50 000.00 dollar varje dag via kontakter: thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Jag var väldigt fattig men det här kortet har gjort mig rik och lycklig, om du vill få denna möjlighet att bli rik och etablera ditt företag så ansök om detta Master-kort, jag är så glad över detta eftersom jag fick mitt förra veckan och jag har använde det för att få $277 000,00 dollar från THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackare delar ut kortet bara för att hjälpa de fattiga och behövande och de ERBJUDER ÄVEN FINANSIELLT HJÄLP. få din från THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS idag. Vänligen kontakta dem via e-post thomasunlimitedhackers@gmail.com

    SvaraRadera