onsdag 3 juli 2013

Bilder från LTU - del 2

Dags för lite fler bilder från LTU, nu tänkte jag dessutom lägga upp bilder från själva universitetet. Det blir ett långt inlägg med många bilder, men det skadar inte att få en överblick av campus tänkte jag.

Jag kommer återigen att utgå från detta inlägg och de olika "zoner" eller "områden" jag nämner är från kartan i det inlägget.

Jag tänkte börja med lite bilder från den röda zon åtta. Detta är gamla kårhuset, kårhusgränd med studentboenden väldigt nära universitetet.

Bild 1. Entrén till kårhusgränd.
Bild 2. Ett av de gemensamma köken på kårhusgränd.

Bild 3. Framsidan av kårhusgränd, 6 våningar med bostäder.

Bild 4. Utsikten över universitetsområdet från översta våning från gamla kårhuset, kårhusgränd.
Bild 5. Studentbostäderna på kårhusvägen fotograferade från kårhusgränd.
Här kommer nu bilder tagna från område 4 på kartan, själva universitetet. Två av de tre restaurangerna finns med här. Den tredje restaurangen finns i C-huset där en lunch kostar 46 kr för studenter, 43 kr om man är kårmedlem. Det finns alltså goda möjligheter till att äta billig lunch på skolan, man kan dock säga att kvalitén på maten följer priset. Jag har i övrigt försökt att fota lite både utvändigt och invändigt från universitetet.

Bild 6. En av lunchrestaurangerna på campus, Da Zhong där en lunchbuffé kostar 75 kr.

Bild 7. Bild av B-huset där skolans reception, bibliotek, en restaurang mm finns. Bilden tagen på regnbågsallén.

Bild 8. Bild av E-huset. Bilden tagen på regnbågsallén.

Bild 9. Centrumrestaurangen, belägen i B-huset. Lunch här kostar ca mellan 45 och 80 kr.

Bild 10. En föreläsningssal, strax över 300 platser, belägen i B-huset.

Bild 11. Samma sal som i bild 10.

Bild 12. F-huset utvändigt. Bilden tagen på regnbågsallén.

Bild 13. "Hyllan" i C-huset med studieplatser.

Bild 14. Ljusgården i C-huset. Dock väldigt stökigt just när bilden togs.

Bild 15. Ett av de "mikroland" som finns på LTU. Detta beläget i F-huset med 10 mikrovågsugnar.

Bild 16. Taget under en lektion i F-huset.

Bild 17. C-huset där bland annat Stil, ett gym, finns beläget.
Det var alla bilder från själva universitetet. Jag har tagit lite fler bilder från olika studentboenden som jag slänger in nedan också. De olika bostadsområdena finns som sagt markerade på kartan i inlägget som jag länkar till i början av detta inlägg. De första bilderna är från "zon" 7.

Bild 18. Professorsvägen.

Bild 19. professorsvägen.

Bild 20. Professorsvägen.
Bild 21. Professorsvägen
Nedan kommer tre bilder från vänortsvägen där jag bor. Vid varje "grupp" (ring) med bostäder på vänortsvägen finns det ett hus i mitten med tvättstuga och bastu, så jag tänkte lägga upp bilder på det också. Nackdelen med att ha tvättstugan så är att kan blir något kallt vintertid när man måste gå utomhus för att kunna tvätta. Fördelen är att ingen störs om man tvättar väldigt tidigt eller sent på dygnet (då är oftast alla tvättmaskiner lediga). Vänortsvägen är "zon" 1 på kartan.

Bild 22. Bokningssystem för tvättmaskiner, vänortsvägen.
Bild 23. Tvättmaskiner och torktumlare med torkskåp i bakgrunden.
Bild 24. Bastu från vänortsvägen.

2 kommentarer:

  1. Letar du efter ett skuldsaneringslån, lån utan säkerhet, företagslån, bolån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital, etc! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. Mejla till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera
  2. HEJ, Vet du att det finns ett sätt att tjäna pengar utan stresskontakt (THOMAS FREDDIE) för ett tomt [ATM-KORT] idag och vara bland de lyckliga som drar nytta av dessa kort. Detta PROGRAMMERADE tomma ATM-kort kan hacka sig in i vilken ATM-maskin som helst i världen. Jag fick mitt masterkort från en bra hackare på internet, med detta ATM-kort kan jag samla in $50 000.00 dollar varje dag via kontakter: thomasunlimitedhackers@gmail.com
    Jag var väldigt fattig men det här kortet har gjort mig rik och lycklig, om du vill få denna möjlighet att bli rik och etablera ditt företag så ansök om detta Master-kort, jag är så glad över detta eftersom jag fick mitt förra veckan och jag har använde det för att få $277 000,00 dollar från THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackare delar ut kortet bara för att hjälpa de fattiga och behövande och de ERBJUDER ÄVEN FINANSIELLT HJÄLP. få din från THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS idag. Vänligen kontakta dem via e-post thomasunlimitedhackers@gmail.com

    SvaraRadera