lördag 23 februari 2013

Bengt Dahlgren.

I torsdags var det tre brandingenjörer från Bengt Dahlgren på besök här på Luleå tekniska universitet på en arbetsmarknadskväll.

Bengt Dahlgren är alltså ett konsultföretag som har brandingenjörer på sex eller sju orter i Sverige, jag minns inte exakt. Två av brandingenjörerna som var med på besöket är relativt unga, en av dem pluggade nere i Lund och har nu varit anställd i två år och den andra tog examen här på LTU för bara några månader sedan. Det var mycket intressant att höra dem berätta om hur det är att bli anställd som nyexad brandingenjör.

På middagen som var efteråt kunde man också under mer avslappnade former fråga om möjligheter till sommarjobb och examensarbete mm. Jag tycker att det är riktigt bra att företaget väljer att komma hit och presentera sig och hur de arbetar, man får en väldigt bra inblick i hur arbetsmarknaden ser ut.

För min del som nu går tredje året är det ju extra intressant att veta vad som gäller med exjobb och sommarjobb nu när jag snart är färdigutbildad. Om jag klarar av de tentor jag har kvar att skriva nu före sommaren återstår för mig "bara" att skriva ett exjobb efter sommaren, sedan är jag redo för arbetslivet.

Jag har alltså bestämt mig för att inte plugga vidare till civilingenjör eller att läsa RUB-året nere i Revinge. Jag är i alla fall 99% säker, man vet ju aldrig om man ändrar sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar