onsdag 27 mars 2013

Påsklov

Nu är tentorna skrivna för den här läsperioden också, det känns väldigt bra att kunna ta påsklov nu och vara ledig ett litet tag.

Kvällstentan som vi skrev i husbyggnadstekniken blev väldigt stressig att skriva. 4 timmar räckte precis för att jag skulle bli klar. Jag hade tio minuter till godo när jag blev klar med sista uppgiften. Tentan som sådan var jag ganska nöjd med, jag hade ganska bra koll kände jag och jag kunde beräkna och svara utförligt på i princip alla frågor. Det var en deluppgift som var lite trixig bara. Det som känns mindre bra är att jag inte hade någon tid över för att kunna gå igenom uppgifterna och kontrollera mina svar.

Juridiktentan skrev jag idag. Även den var 4 timmar, mellan 09:00 och 13:00. Den tentan gick dock mycket smidigare och jag var inte direkt stressad. Efter ca en timme hade jag besvarat de tre frågorna på ett sätt som jag var nöjd med. Sedan satt jag kvar i 45 minuter och drack kaffe och gick igenom alla uppgifter och mina svar. Jag hittade lite fler tillämpbara paragrafer som jag kunde hänvisa till i mina svar. Det är så jag vill att en tenta ska vara, att man i lugn och ro kan gå igenom sina svar för att kunna korrigera och lägga till om man hittar något som man missat.

Så här i efterhand känns det som att jag ska ha klarat båda tentorna. Risken är att jag helt har missuppfattat någon uppgift och har slarvfel som gör att jag får en omtenta.

Jaja, nu är det väldigt trevligt att inte ha någonting alls på schemat ett tag i alla fall. Nu har jag 5 dagar helt ledig för att i nästa vecka ha två lektioner och sedan ytterliggare 4 dagar ledigt. Då de båda lektionerna i kommer att bli allt för ansträngande, kursintroduktion mm, så ser jag det som att vi har 11 dagar ledigt innan skolan drar igång på allvar igen. Jag återkommer med ett inlägg om vilka kurserna är som vi ska läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar